In town the sky´s just space, no starlight in your face.

Nu har det råkat bli så att mina rubriker oftast är olika rader från olika låtar. Varför är det så? undrar ni. Jo, det råkar vara så att när jag sitter här och ska blogga hör jag ofta på olika sånger som jag spelar upp i datorn via Windows Media Player (Jag vet inte hur man använder itunes, OK?!). Just när jag hör en viss textrad så tänker jag: ja detta kan jag ju ha som rubrik. Och sen skriver jag den. Därför är det så. Om ni vill kan ni ju försöka lista ut från vilka låtar dessa olika rader kommer.

Igår var det fredag och en himla skön dag för min del. Jag slutade tio över ett, sedan gick jag till FACE och köpte ett rouge för mitt presentkort, och sen tog jag bussen hem. Väl hemma var det väl tänkt att jag skulle plugga lite, men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde istället. Plugga gjorde jag i vart fall inte. När kvällen hade kommit stämde jag träff med Elina och Klara och vi satte oss på en buss påväg mot föreningsgatan 7. Vi hade lite trubbel med att hitta dit, men genom diverse telefonsamtal hittade vi det lilla huset. Där spelade typ fem lokala band under kvällen. Majoriteten av dessa band var himla bra och kvällen var nice. Fast när jag, E och K beslutade oss för att börja promenera till bussen var vi lite väl söliga så vi missade den. Så vi satte oss på Tasty och jag och Elina delade på en mjukisglass. Något som gjorde oss varma i hjärtat var att när vi hade ätit upp all nougatsås, borrade vi ett hål i glassen och fick hela hålet fyllt med ny nougatsås. Det var himla gott. Plus gratis. Och gratis är så sjukt gott!

Även idag var tanken att jag skulle stiga upp, plugga plugga plugga till typ åtta och sen slappa. Men då frågade palo om jag ville följa med henne till staden och kolla in öppen repetition av Romeo och Julia. Jag kunde såklart inte säga nej till söt palo så jag hängde på. Det var riktigt kul. Men det är väldigt repetition. De kunde inte sina repliker och så. Men trevligt var det :) Sen for jag hem, gick sakta sakta från bussen och njöt av den faktiskt underbara hösten. Den kan vara bra fin, hösten. Jag gillar septemberhöst. Men oktober och novemberhöst kan jag vara utan.


Trakassera inte nu mina mobilbilder. Jag var bara tvungen att dela med mig av min omgivning på vägen hem från bussen. Så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0