Knack knack. Vem där? Vintern!

Nu är jag hemma igen i kalla kalla Sverige. Känns faktiskt ganska bra. Är rätt redo för vintern nu. Kanske. Jag lär väl ångra mig när det är minus femton och jag trippar runt i långkallingar och tegelstensskor för att hålla värmen. 

Tunisien var iallafall mycket fint. Det blev mycket traskande och prutande. Men inte så mycket sol, vilket gjorde oss en gnutta besvikna. En stor gnutta. Men istället fick vi balla upplevelser, shopping, värme och läsande. Och det var ju inte ett dugg pjåkigt det heller! 

 
Solen lyste pyttelite genom molnen första dagen. Då gick vi på stranden. Och kände lite på sanden. Jag rimmar så fint ju. Borde bli professionell rimmare.


Färska mandariner.


Öppna din dörr, och säg att du vill haa mig häär.



Min moders klänning matchar matvarorna.





     
Varm choklad med glass. Mmmm. Smarrigt. Fast inget slår ju roasters med marshmallows..


Världens bäst bevarade amfiteater. Himla stor också.



Här satt gladiatorer och väntade på att bli insmorda i honung för att verka extra attraktiva för de hungriga vilddjuren som de skulle möta ute på arenan sen. Sjukt.



Det blev väldigt mycket läsande i bussen mellan alla ställen vi var på. Vi var nämligen på chartertur! Rattarattara! Första gången i mitt liv som jag har varit på en tvättäkta apollotur i en buss fylld med svenskar, norskar och danskar. Underligt, men trevligt värre då man träffar trevligt folk och fattar allt som guiden säger. Känner mig dock som en råtönt och råturist när man följer efter en man som håller upp sin turkosa mapp högt upp i luften så att alla ska se honom. Jag vill nog helst inte se mig själv som en turist. Jag vill vara urinvånare i varje land jag besöker. Lycka till Moa.


JAG RIDER PÅ EN DROMEDAR I SAHARA. Måste erkänna att det var grymt coolt. En kolsvart och stjärnklar kväll, sittandes på en dromedar och rida ut i Saharas gudomligt mjuka sand var en otrolig känsla.

En gnutta läskigt var det dock när man skulle av och på dromedaren. Den går nämligen upp med bakbenen först så man åker fram hastigt och blir nervös och tror att man ska falla av. Samma sak, fast värre, är det när man ska ner igen. För då går den ju såklart ner med frambenen först och en ofrivillig våg går genom ryggen och avslutas med ett ryck. Själva turen och hopp i sanddynorna var dock fantastiskt.


Soluppgång i Sahara.


STAR WARS BYN! Här har Anakin kilat runt och lekt jediriddare. Mycket häftigt.
 
Star Wars grunka.



Här är mina nya ägodelar som jag inhandlade i Tunisien. Prutade ner dem ganska fint tycker jag (TEN OR NOTHING) Den i mitten ville han ha åttiofem dinarer för, och jag fick både den och den längst till vänster för trettio dinarer, det är typ hundraåttio spänn. Alltså nitto kronor för varje. Den längst till höger fick jag för tolv och sjalen för fyra. Alltså sjuttio och tjugofyra kronor. Känner mig nöjd och glad.

Tack och adjö.

Kommentarer
Postat av: Klara

Shit vad snygg! Den bruna :)

2008-11-05 @ 17:22:52
Postat av: Moa

Tack :D

2008-11-05 @ 17:33:08
Postat av: dryg reseledare

mohaha. då jag ahr bott i tunisien vet ajg att du fick betala värsta överpriserna för både väskorna och den där sjalen. Och Amfiteatern är den NÄST bäst bevarade i världen.

2008-11-08 @ 02:23:30
Postat av: moa

Dryg reseledare: Neeeej jag har blivit lurad!!

2008-11-08 @ 12:48:40
URL: http://maoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0