Operation dagsverke

Idag hade vår skola operation dagsverke. Vi skulle tjäna ihop sextio kronor som ska gå till ett gott ändamål som vi inte har fått veta. För att tjäna ihop dessa sextio kronor har jag tagit diskbänken ordentiligt så att den blev skinande ren och fin, och vikt tvätt, kört tvätt, hängt tvätt och kört en tvätt till. Sedan har jag suttit och läst Påven Johanna hela dagen. Å jag älskar den boken! Så himla bra. Under tiden jag satt och läste drack jag en hel tekanna. Drygt en liter te alltså. Sedan blev jag grymt kissnödig.

Denna morgon sov jag till halv ett. Det var så himelskt skönt. Men nu är klockan snart halv tolv ovh det är skola imorgon och jag är helt pigg. Men jag måste gå och lägga mig nu. Annars blir morgondagen lika pissigt jobbig som att kravla i lera under ett nät i flera timmar. Och det är ju jobbigt skulle jag tro. Men jag vet inte för jag har ej provat. Imorgon sjunger jag i staden iallafall vid lunch, vi ska äta tapas på spanskan och det är genrep för show ett. Så jag måste vara i toppform! Vilket jag troligtvis inte kommer vara. Men då får jag ta mig i jättekragen och skärpa till mig. Och nu ska jag slumra in. 

Shit. Nu tänkte jag skriva "god natt" på spanska. Men jag vet typ inte hur det stavas!!! Buenas noches? Buenos noches? Buena noche? Hm. Jaja. GOD NATT. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0