Jag har ett kusinbarn.

För drygt en månad sen föddes mitt lilla kusinbarn. Idag var jag och hälsade på honom och hans föräldrar. Han är så fin! Och pyttepytteliten. Där var också ett annat par som har en dotter som är tio månader. Hon var jättesöt och väldigt glad! Peter och Lisa, alltså min kusin, har typ världens finaste hus. Deras möbler är gamla och vackra och de har fina tapeter överallt. Jag hoppas att mitt framtida hus blir lika fint som deras!

Jag fick tillfälle att klistra några av mina fina klistermärken på kuvertet till Hilmers kort, jag köpte dem i Stockholm, Lagerhaus tror jag. Jag gillar dem så mycket.


I torsdags var det skärtorsdag. Då hade vi friluftsdag på skolan. Det var en kortkort dag, och en ganska bra dag, förutom kylan som dödade mig.

22801-182

Och Jesper grillade korv. Det var skitkallt! Men korvarna var varma.

På kvällen hade vi besök av Boströms. De är trevliga och roliga att umgås med. Vi åt god mat och pratade hela kvällen. De har en hund också, som heter Dumle. Han är stor och fin och skäller och hårar inte. Mysig hund alltså. Dessutom har han exakt samma färg på sin päls som vi har på våran matta! Han smälte in typ.

Och jag hade på mig min fyndklänning från tjallamalla. Hundra spänn.
22801-191 

Jag är genomskinlig och en påskkärring. Jag blir nästan rädd för mig själv. Det ser ju helt sjukt ut.

Ja, ni får stå ut med att jag lägger upp lite klädesbilder på migsjälv ibland. Så är det.

Idag kom en urgullig liten påskkärring och knackade på dörren. Det var min granne och hennes pappa. Hon är så söt! Men hon vågar inte säga så mycket, hon ler mest mystiskt. :)

Jag gillar påsken. Det är en fin högtid. Jesus dör på långfredagen, idag alltså, och återuppstår på söndag. Sjukt coolt. Dessutom får man lite ägg och lite godis och god mat och fint väder. Jag tror iallafall att det ska vara fint. Imorgon alltså. Då ska vi ut till mm och mf. Kussarna ska också dit. Jag gillar att vara i mm och mfs stuga på vintern. Då har man eld i spisarna och det är liksom mysigt kallt inne i stugan. Fast då tar man på sig mycket kläder och värmer sig vid brasan.

Nu måste jag sova för jag håller på att svimma av trötthet.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0