Ta det lugnt Tant Pedant mina fingrar bara slant, för så gör mina fingrar när dom ser nåt intressant.

Godmorgon!

Inatt har det regnat så förskräckligt mycket. Och jag hör regnet jätteväl i mitt rum. Det liksom porlar. Sådär så man blir kissnödig. Skitirriterande. Iallafall behöver jag inte jobba idag för det regnar. Delvis skönt och delvis irri för då tjänar jag ju inga pengar!! Men idag blir en pysslardag. Jag har redan hunnit sy ett hårband. Men jag vet inte om det blev så bra. Ganska bra iallafall. Men långt.

I torsdags var jag och Elin på afro. DET VAR SÅ SJUKT JOBBIGT! Men det är sjukt kul också så det väger upp varandra. Jag hade värsta träningsverken i ryggen och nacken. Jag har aldrig haft träningsverk i nacken förut. Strange on high low flat level. Men, somsagt mycket roligt.
 
Och i fredags var det ju midsommarafton. Den spenderades först med familjen och kussarna. Vi picknickade. Det var skitmysigt och hur gott som helst. Sedan hem och duscha. Senad middag hos kussarna. Å det var så himla god mat!! Jag var himla mätt efteråt. Sen for jag till Elin. och hon hade bakat en paj! Den var smarrig. Och hon hade fått en systemkamera! Den var fin den. Åh jag vil ha en systemkamera! Och en polaroidkamera. Sjukt koolt.

På midsommardagen BADADE JAG OCH KLARA! Men det var faktiskt inte så kallt. Vi simmade tillochmed lite under vattnet. Sedan låg vi på bryggan och solade lite. På kvällen var det wildkids och bärpaj hos mig. Smarrigt och roligt. Alltså jag må vara en tönt men wildkids är så komiskt! Dessa små barn som kläcker ur sig alla möjliga roligheter. Aaahaha.

Sen blev det söndag sen blev det måndag och idag är det tisdag!
Igår var jag och Elin på nycirkus på kultan. Det var roligt. Vi träffade Moa och Jonatan och en tjej som jag inte vet vad hon heter också som skulle intervjua cirkusartisterna och så. Skitcoolt. De jobbar på turistradion eller norrbottensradion eller nåt sånt. 89,3 iallafall!

Moa är en person som har fint hår. Hon har sådär blont som nästan ser lite silvrigt ut. Skitcoolt. Andra personer som har fint hår är Elin (det är så sjukt långt och fint och lent och alldeles underbart!), Elin, Carro, Underbaraclara, Elinkan och Gwen Stefani. Var har dessa damer gemensamt? De är alla blonda. Det är så sjukt fint med blont hår. Och såntdär silverblont som Moa och underbaraclara har. Det är så tufft. Jag önskar lite att jag var blond. Men det skulle med all säkerhet inte passa om jag bytte hårfärg till blond. Dessutom är jag för feg.


Detta är Elins hår. Visst är det fint? I lördags gjorde jag en svinrygg på henne (jag kan det nu!) och den blev rätt fin. Man kan göra typ vad som helst i hennes hår. Men det blir mest IB:s iallafall.

HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: Elin

Aldrig mera so med birre , med IB kommer vi nog aldrig dissa :D

2008-06-27 @ 21:24:22
URL: http://http://elinmariesofia.blogg.se/
Postat av: moa

Nä, ditt hår kommer alltid ha en moa-ib i sig. :D

2008-06-29 @ 19:39:29
URL: http://maoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0