Lake

Lake är ett ord som min bäste vän Klara med jämna mellanrum använder sig av. Ofta med ett långt A och lite vibrato i rösten. Laaahaaake. Typ. Eller nä. Äh man måste höra det på riktigt för att finna tjusningen i detta ord. Jag vet inte ens vad det betyder. Det kan användas i diverse meningar iallafall. Till exempel: Och då sa han "Ja, du Laaake". Typ. Eller nä. Hahahaahaa.

I dag och i går var det upptaktsläger med sommarkyrkan. Jag jobbade ju dock på mitt andra jobb samtidigt så jag fick slinka in på onsdagen vid tre och vara med hela dagen och vi fixade mat (girlsen sallad, pojkarna vid grillen) som vi åt och det var ganska gott. Hamburgare. Sen var det mässa i kyrkan och vi sjöng tre sånger. Tjejerna stod framför och killarna bakom. På två rader liksom. Och en som stod bakom mig hade värsta fina rösten. Då var jag tvungen att le. Sen tillbaka till sovhuset. Där fikade vi och sen var det siiiingstaaaarrr. Det var kulkulkul. Sedan satt vi och pratade i ett rum som inte hade syre i sig tills klockan var mycket och sen sov vi. Jag sov endast fyra och en halv timme. Men jag fick inte panik!

Jag är nämligen en person som kan få panik om jag inte får mina tio timmars sömn. Om jag inte kan sova börjar jag tänka: Shit vad jag kommer vara trött imorgon och åå det är så jobbigt att vara trött och JAG VILL INTE VARA TRÖTT!!!!. Men jag var inte ens så jättetrött idag! Jag for till jobbet vid elva och var på topp hela dagen. Förutom att jag spillde sås på mitt förkläde och mina vita tygskor. Det kommer typ börja gro i de där skorna snart. Förra sommaren spillde jag tapenade på just dessa skor. Och nu singlade ett par oreanga såsdroppar ner på just samma olycksaliga sko som jag spillde tapenade på. MÅSTE TVÄTTA! Haha. Vem försöker jag lura? Det tog ett år innan jag tvättade min tapenade-sko. Vid det laget kunde man inte se att de hade varit vita. Då skämdes jag lite. Men nu ska jag förbättra mig. Jag ska tvätta. Snart.

Men nu ska jag ta mitt lilla pick och pack och hoppa på cykeln och fara till min bäste vän Klara som bor några kvarter bort. Det ska bli trevligt att träffa henne. Känns som att det var evigheter sedan sist.

Kommentarer
Postat av: Klara

Hahaha! Lake! Bästa ordet! Jag tror det kom

till på idrotten, när jag skulle ropa på dig

på badminton-planen :D BRA JOBBAT LAKE!!



Eller?

2008-06-27 @ 12:44:20
Postat av: moa

Haha ja justdet! Vi ägde den gången :D

2008-06-27 @ 15:28:20
URL: http://maoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0