Dream a little dream.

Inatt hade jag en jättefin dröm. Den fastnade på min näthinna och spelas upp där hela tiden, om och om igen.
Vilken tur att man kommer ihåg de fina drömmarna! Då blir ju vardagen en gnutta trevligare. Fast min vardag idag var väldans trevlig. Kanske berodde det på drömmen. Kanske på trevligt folk som var runtomkring mig. Jag hade en till dröm inatt också, som jag ska berätta om. Jag bodde i mitt vanliga hus, fast nu låg den i en lite större stad med butiker och lägenheter överallt. Jag gick in på Wayne´s coffee och där köpte jag en kopp te och en varm macka. Men när jag hade beställt och fått mina saker kom jag på att jag inte hade börsen med mig. Så jag frågade ifall jag fick spara mitt fika där och springa och hämnta min börs. "Jag bor bara några meter bort" sa jag och pekade på mitt hus som stack upp över taken. "jaja, hämta den då" sa kassörskan och var svinsur.

Så jag sprang ut och skulle hämta den, men jag hittade liksom ingenstans. Sen jag knackade på en dörr som var typ en meter ovanför marken. Sen öppnade jag och klättrade in i en jättefin överklasslägenhet som en gammal överklassdam ägde. Hon blev jättebestört när jag kom inklättrande i hennes salong som såg lite ut som i Titanic, blommiga och guldiga tapeter och glansigt guldigt överallt, och hon utropade "men vad är detta! Du kan ju inte bara klättra in i min lägenhet!" Jag tog ingen vidare notis om det hon sa utan frågade "varför är dörren så himla högt upp?" Hon svarade någonting om att lägenheten förut hade varit ett bibliotek eller nåt. Sedan gick jag vidare och såg att hon hade, inuti lägenheten, en hiss! I hissen stod ännu en dam och hela hissen var blommig och guldig. Plus att det fanns en klocka i den som såg ut som den i Titanic (på öppna spisen där Mr. Andrews står i slutet och ställer om den). I hissen alltså. En guldklocka. Sedan hittade jag plötsligt min börs.Så då gick jag tillbaka till Wayne´s coffee, men då hade teet hunnit bli kallt. Sen bytte sov jag lite till och sen bytte jag dröm till den fina.

En sak glömde jag att skriva i mitt förra inlägg. Jag uppmanar alla som läste det inlägget och har en egen blogg att göra detsamma! Skriv om något du kan eller tycker om eller har, som du tycker är lite pinsamt. DO IT!
Sen har jag ett annat krav på er läsare. Eftersom ni är en ytterst liten skara så kan ni väl lämna en liten kommentar om vad ni heter och om ni har en egen blogg? Mer än så begär jag inte. Ni behöver inte komma på någon cool kommentar som man kan skratta åt eller nåt. Och den behöver inte vara ett dugg djup. (eftersom denna blogg varken är rolig eller djup)

Såhär skulle min kommentar se ut:
Namn: Moa
Blogg: maoa.blogg.se
Kommentar: Jag heter moa och jag läser din blogg.

DET ÄR INTE SÄRSKLIT SVÅRT. Så kom igen! Fatta pennan och skriv så det glöder! / KPlover_92

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! jag heter Hanna. vi är förövrigt tremänningar och jag läser din blogg! du är varmt välkommen till min blogg! kram kram

2008-07-24 @ 15:36:23
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: elin

hej maoa, jag läser också din blogg. ikväll ses vi på håkan!!!1111

2008-07-25 @ 16:39:11
Postat av: Ellen

Härlig dröm där moa!:) Jag vet inte riktigt hur man kommenterar i din kompis klaras blogg (har försökt) men du får hälsa henne från mig och att hon ska njuta av sommarlovet. Sköt om dig =)

2008-07-27 @ 02:11:09
URL: http://ellnp.blogg.se/
Postat av: josefin

hei moa, jag läser din blogg!

2008-07-28 @ 01:58:28
URL: http://sandrajosefin.blogspot.com
Postat av: Klara

Namn: Klara

Blogg: http://klarara.blogspot.com

Kommentar: BFF<33

2008-07-28 @ 20:31:07
URL: http://klarara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0