VÄNTA!!

Hej.

Igår var jag med min bff Klara och vi for och hyrde en film, en av de bästa svenska filmerna Linas Kvällsbok. Sen kokade vi te och gick ut i hennes lillstuga som står en bit bort på tomten. Sen slog vi på den och började se. Och plötsligt bankade det skithårt på fönstret och i fönstret blottar sig en nuna som flinar glatt över våra förskräckta fejjor. Elinb var det som överraskade oss. Vi välkommnade henne in i värmen och vi satt alla i soffan och myste framför Linas Kvälls(dag)bok och det var soft. Sen gick elin hem och jag och Klara pratade som bara vi kan göra och sen slog vi på ännu en film. Stardust. Jag gillar den. När vi hade sett den på bio säger Klara att jag var helt lyrisk efteråt. Jag säger att hon överdriver, men hon står fast vid att jag typ pratade hela tiden om den. Ibland kan jag tycka att jag inte pratar så mycket om en sak, men sen kommer det fram att andra har tyckt att jag har pratat skitmycket om den. Då blir det ju lite jobbigt, för det är jobbigt med människor som pratar om samma sak hela tiden. Så säg åt mig om jag hela tiden pratar om samma sak! Fast vissa saker kan jag bara inte sluta prata om. När jag är helt uppfylld och bara måste få ut allt. Då är Klara en bra person att prata med.

Nu när sommaren lider mot sitt slut tänkte jag göra en liten kort resumé av den heliga årstiden. Min årstid.

JUNI:
Alltså början av sommarlovet. Jag, Palo, Johanna, Elin och Linnéa gånger två hade ett dansjobb. Vi dansade i kulturens hus och i storforsen. Det var himla kul. Och det känns som om det har gått typ ett år sedan dess! Sjukt längesedan.


ÖÖÖ vad hände mer i juni? Jag jobbade på restaurangen. Det regnade mycket. Sen kommer jag inte ihåg mer.
Jo! Jag var på uppstartsläger för sommarkyrkan. Det var roligt minns jag.

JULI:
I juli var det dansläger för hela slanten. Å det var så kul! Jag lärde mig skitmycket, träffade nytt folk och dansade dance hall för första gången i mitt liv. Sjukt kul.

Alltså alla bilder som tas medans man dansar ser ju bara löjliga ut.

Veckan efter danslägret jobbade jag, sen for jag till skellefteå och trästocks. Där var jag med fint folk och lystrade till de första tonerna av The tallest man on earth som jag just nu lyssnar på och det är underbart.
Helgen efter trästock var det pdol. En händelserik helg må jag säga. Såg många bra spelningar och hann ut i skärgården och jobba på söndagen. Och helgen efter pdol var det luleåkalaset. Såg inte lika många bra spelningar men kul folk och those dancing days gör det typ värt tvåhundratjugo spänn. Eller....jo men typ. Fast jag är sjukt bitter över att jag inte lånade johannas band som var helt löst. Så hade jag sluppit betala. Men jag stod i kassan just när hon ringde och var för feg för att backa ur. Fega moa slog till igen.
 
I juli såg jag Mamma Mia också. Den var ju bra.

OCH I JULI TOG BRORSAN KÖRKORT. Det höll jag ju på att glömma. viktigt viktigt.

AUGUSTI:
Tja, i augusti har jag jobbat. och nu är jag ledig. Faktiskt har mitt jobb varit kul. Speciellt det sista musikcaféet vi hade. Shit vad vi var grymma. Jag sjöng duett med Viktor och det kändes asbra. Vi sjöng Communication. Cardigans. En av de bästa låtarna enligt min mening.

Kommentarer
Postat av: Klara

Fintfint Moa.

2008-08-11 @ 17:34:47
Postat av: Jenny

Hohoo, de är jag! x)

Ja måste tillägga att jag tyckte du och Viktor var asbra. och bara du var också asbra! (alltså de andra musikcaféet vi hade då du sjöng)

Du och Sara var också jätte bra. ja minns inte om ja sa någonting om er då?!

2008-08-12 @ 23:31:13
URL: http://rosahurricane.bloggagratis.se
Postat av: moa

Men åh jenny, nu blir jag så glad! :D Tack :)

2008-08-13 @ 12:47:42
URL: http://maoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0