XXXXXXXXXXX

Men goddagens mitt herrskap.

Vill ni ha ett filmtips? BERNAD OCH BIANCA och djävulsögat, typ. Så himla bra film. Den handlar om tant Meduza som har tagit Penny till fånga för att hon ska hitta en diamant åt henne, som heter djävulsögat. Och Bernad och Bianca ska rädda henne! Det är helt bra gjord. och pennys röst tror jag är samma som den lilla kaninen i Robbin
Hood. Den är så söt.

image209

Vi hade foxtrot på gympan igår. Foxtrot är en pardans med ingen rederlig takt och typ två steg. Men har man en eldig italiensk hingst till partner så går det bra! Dock har vi ingen italiensk hingst i vår klass. Men det funkar helt ok med svenska hingstar. Dansa foxtrot till dansband är ju värsta drömmen. Dansband alltså. Det är ju så roligt! hahahahahaha

Alltså jag skriver tusen olika saker i ett inlägg som inte har ett dugg att göra med varandra. Men det är för att det är så långt mellan varje gång jag skriver, och när jag väl skriver kommer det upp i mitt huvud en massa olika saker från typ trettiotre olika ställen. Men det är väl inga problem, eller?

Ja. I fredags var elina, elin, johanna, jag och klara (bokstavsordning!) på en dansföreställning som estetiska hade gjort. Den var bra. Men det var inga treor, så det hade ju varit roligt att se. Sen gick vi till tasty och jag åt en mjukglass med kolasås och daimkulor. Han var jättesnål med daimkulorna! Jag fick typ tre stycken. Sen hyrde vi en film som vi tittade på. Jag minns inte vad den hette. Men den var bra. Smått underlig men bra. VAD HETTE DEN?? Hmmmmm. Jag kommer inte ihåg. Den innehöll iallafall mycket Elijah Wood och ryska.
Dagen efter var det extraträning på moderna och sedan gratis smiknkning på KICKS! Jag och Elina kilade raskt dit och fick oss en liten genomgång i fejjan. Det blev faktiskt fint. Hon använde ett jättefint läppglans. Neonrosa. Och illrosa rouge. Jag funderar på att köpa ett sånt. Det är fint. Till sommaren. Då ska jag köpa. Jag vill också ha det där läppglanset, men det var helt dyrt. Fast ibland kanske jag skulle ta och investera i lite bra smink, istället för blajjigt hm-smink. Jag själv måste också bli bättre på att sminka mig. Det blir mest lite täckstift, lite puder, lite mascara och lypsyl för mig. Spelar ingen roll om det är vardag, bröllop, fest, fyrtioårsfest eller festival. Samma samma samma. Jag får öva någon dag. Ha ett smink-session! JA! Vilken bra idé!

Igår råkade en stänka massa färg på min kofta på bilden. Jag slängde in den i tvättmaskinen som vi har på hk:n så jag fick gå i t-shirt hela dagen! Det var skitkallt! Men nu är min kofta ren. Och en gnutta ojämn. Ena ärmen är mycket längre än den andra! Väldigt irri.

MIN TEKNIKRAPPORT ÄR KLAR!! Nu vet ni det.

Jag vill ha nåt sånthär på våran avslutningsmiddag:
image210image211
åååå. Jag vill bara svimma. Detta är så fint! Tänk att glida in på middagen i en sånhär stuss. Det skulle inte vara illa. För att få en av dessa klänningar skulle jag nog behöva dö på kuppen. Så jag tror jag avstår.

Det kanske blir någon av dessa istället.
image212
image213
Kanske?

Denna vill jag också ha:
image214
Men den är vulgärt dyr skulle jag tro. Så det är bara i min fantasi jag har den i min ägo. Fast jag skulle nog inte vara särskilt fin i den. Men i min fantasi är jag det.


Jag och elina far snart till fjälls! Det ska bli gött och skönt. (Christers sommarjobbs-tävling, hahaha)
Men vi missar två streetlektioner, fyndmarknad på arcus, och Shout out night!! Så det är ju lite bittert. Men istället får vi sköna backar, sol (hoppas), skidor och smarrig mat. Det är ju inte så pjåkigt.

Just det! Gå på Shout out night på kulturens hus i lilla salen på fredag vettja! Det är en massa bra band som spelar, bland annat Hamngatan. Det är Moa+vänner som har fixat spelningen :). Åh, jag hade velat gå! PLUS att det bara kostar trettio kronor!

GLAD VALBORG!

Kommentarer
Postat av: Moa

haha fint att du gör lite reklam! det tackar jag för. Ha de så bra! vi ses:D

2008-04-30 @ 00:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0