Danskonserten och för idioterna och för nollorna och för Gud som sover vid ratten, för dina vänner och mina, amen.

Hejhejhejhejhejhejhejhejhejhej.

Idag är det en vecka sen jag skrev sist. Jag är en seging! Men just nu tar plugg, skola, dans, tv och sova upp det mesta av min tid. Delvis roligt, och delvis fruktansvärt kräktråkigt.

Bandlyssnarkvällen var väldigt trevlig, Klara och Elina kom förbi och vi satt på golvet i mitt rum och garvade åt våra fantastiskt roliga inspelningar. Väldigt mycket RIIIX EEEEEEEFF EEEEEEMMMMM!!!!, och väldigt mycket Martin, han som sjöng Du är så yeah yeah wow wow alltså, och väldigt mycket sjungade av heejdåået (mest från min sida). Det väckte minnen iallfall! Och det var väldigt roligt.

En annan grej som var rolig var att gå på Exiled. Det var otroligt bra, och svinigt roligt också! Det var jag, Elina, Johanna och Johanna som gick, och Johannas kompis var också med. Julia tror jag att hon hette. Det var sjukt kul. Både min och Elinas streetlärare, Carro, och JohannaX2s streetlärare, Ann, dansar i Exiled. Dom var väldigt bra. Plus alla andra också, men jag kan inte namnet på alla. För musiken stod Movits!, Zacke och typ Ronnedahl eller nåt tror jag att han hette. Det var skitbra. Ronnedahl och Zacke kanske inte riktigt är min musiksmak, men Movits! är definitivt min kopp te. Efter danskonserten gick vi och tog en fika på Roasters. Jag, Elina och Johanna drack varsin varm choklad, och Palo drack lime-te. Jag kände mig som fem år när jag satt där med min choklad och mina marsmallows. Men ibland är jag fem år, och ibland tio. Kvällen var iallfall väldigt lyckad och rolig.
OCHOCHOCH!! Jag premiärade mina skor. Det gick bra att gå i dem, tack och lov. Men när jag gick hem från bussen fick jag svinont i tårna. Men ska man vara fin får man för tusan lida lite pin.

Dagen efter var det idrott direkt på morgonen och vi skulle ut och springa. Det var första gången som jag sprang i år, men det var väldigt skönt! Perfekt väder och temperatur. Vi sprang fem kilometer. Precis lika lång som Vårruset är, som vi missar!!!! Så himla tråkigt. Jag hade sett fram emot det jättemycket, men vi har scenrep med moderna ungefär samtidigt, så vi hinner inte springa. Men då får vi väl springa nåt annat lopp eller skita i det totalt. Jag sprang idag också, åtta kilometer och sjuhundra meter! Ganska bra om jag får säga det själv. Det var också skönt.
Igår var jag, Klara och Elina i staden och shoppade lite. Eller det var de som shoppade, jag köpte endast ett nagellack för fem kronor. Sedan var det bara att speeda hem, slänga i sig lite mat och speeda vidare till dansen.
På kvällen for jag och Klara till Elina. Vi drack te, bakade kladdkaka, pratade och slumrade lite. Det var roligt och mysigt. Jag var så sjukt trött när jag kom hem och somnade på fläcken.


Jag och Elina har hört en låt några gånger, men inte vetat vem som sjunger den. I fredags berättade Elina att hon hade sett just den videon och att det var M.I.A som sjöng den. Det är sjukt cool!



Paper Planes heter den. Jag gillar mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0