Jobbajoggablogga.

Idag ägde den stora skoljoggen rum på storsand. Det gick mycket bra. Jag och elina sprang två varv på 26 minuter. Sist jag skrev var i lördags och det har skett en liten grej sedan dess. Jag har fyllt femton år. Det känns mycket bra. På lördagskvällen hade jag och min familj en middag där jag fick bestämma innehållet. Det blev kycklingfiléer med glacerade rödbetor och fetaost. Det var himmelskt gott. Jag kunde typ äta upp allt.  

22801-89
Mumma.

En hel skolvecka har nu passerat och den har gått relativt bra, men sakta. Varje fredag tänker jag på hur längesen det var sen det var måndag. Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde då.

Såhär blev tårtan som jag höll på att göra i lördags när jag bloggade:

Innan glasyr:
22801-85

Efter glasyr:
22801-86
Jag måste faktiskt säga att detta är en av mina bästa tårtor. Den blev ganska perfekt. Annars brukar de bli lite torra eller kladdiga. Nu var den saftig och mumsig. Sjukt god.

När jag kom hem fann jag ingenting i min brevlåda, för jag kom ju hem vid elva och då hade inte brevbäraren kommit än. Men sen såg jag honom komma och då kilade jag raskt ut och tömde brevlådan på innehåll. I brevklumpen som jag hade i min hand såg jag att klassfotona hade kommit! Jag skyndade mig in i huset för att se på hur jag blev. Svar: Sådär. Bra på enskilda foton och inte lika bra på klassfotot. Det värsta var att mitt linne hade halkat ner lite så jag hade värsta u-ringat! JAG HATAR DET! Jag vill inte se ut som värsta "Jag vill att alla ska se allt mitt dekolletage"-tjejen. Hujeda. Jaja. Det finns inget som jag kan göra åt det. Eller jag kanske kan bryta mig in på FujiColor och ändra om mig i skolkatalogen? Jag ska överväga saken.

I fyra veckor ska jag ha ballerinan Nicole som lärare på baletten! Det ska bli sjukt kul. 
Det är alltså hon som vi såg på Kulturnatten. Hon kan inte prata svenska så bra. Spännande :P

 22801-78

Hej (då) du glade, ta en spade och gräv ner sig så jag slipper se dig. Haha. Klara lärde mig :P
Förut kunde jag bara "Hej du glade".
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha, gulliga du :D
Jag måste få kolla på ditt klassfotot och snoka i din kattaloggi, när ni har fått den,
för jag får nog ingen.. :)

2007-09-21 @ 20:57:05
Postat av: jenny

snygg dansbild. lycka till med baletten! :D

2007-09-28 @ 23:52:20
Postat av: moa

Tack :D båda :P hehe

2007-09-29 @ 15:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0