Daggen droppar i gräset en tidig sommarmorgon...

 Blajhajhaj!

Nu sitter jag här igen framför datorn och ska skriva ett såkallat blogginlägg. I högtalarna hör jag på reprisen från Deluxe och just nu spelas Sanningsdan med Säkert! och Martin Hanberg (?).

I fredags åkte jag och min familj ut till min mormors och morfars stuga på Kallaxön, den bästa stugan någonsin faktiskt, och där åt vi godmycketgod mat och sedan var det bastu som vanligt. Jag älskar att basta på Kallaxön! Det är typ det mysigaste som finns! Morfar hade ställt pålar i vattnet med....jag vet inte hur det stavas! Macaller? Marcaller? Machaller? Men ni fattar väl. Aja, det var iallafall sjukt mysigt. Och iiiiskallt i vattnet! Brrrr. Vi sov över i agellen som också var iiiiskall. Men det var trevligt.

 

När jag gick upp på morgonen och över till the big house, hade redan min kusse Johan kommit och han hälsade glatt på en mosig, nyvaken, rufsig Moa. Sen gick vi och plockade blåbär. Vi hittade ganska mycket. Sen bestämde jag och Johan att vi skulle plocka varsin plockare till hälften och sedan gå hem och baka en kaka av blåbären som vi kunde fika när Ulli, Olle och Oskar kom ut till stugan. Så vi lämnade mamma och mormor i blåbärsskogen och traskade hemåt. När vi kom hem rensade vi våra blåbär och gick in i huset för att baka kakan. Då hade morfar farit med båten för att hämta U, O och O. Just när vi letade efter recept så såg vi en fågel på bänken med kaffebryggaren på. Jag tänkte: Men varför har dom ställt en fågel där? och var har dom fått den ifrån? (jag trodde alltså att det var en uppstoppad fågel) Och sedan blinkade fågeln. Jag och Johan tittade på varandra, skrek, fick panik och rusade barfota ut ur huset. Vi stod på bryggan och väntade länge på att morfar och co skulle komma tillbaka. Det var svinkallt och vi fick stå och hoppa för att hålla den lilla värme vi hade. Sen såg vi morfar the hero komma med båten och han gick in i huset och tog ut den vettskrämda fågeln.

22801-71
Min och Johans blåbärskaka. Yummy.

22801-70
Jag och Johan i blåbärsskogen.

Idag var jag och min mor och mormor och mormors kompis som jag inte kommer ihåg namnet på, på auktion! Det var skitkul! Auktion äger stenhårt. Jag ropade in en ursöt liten kristallskål på fot som man kan ha kolor i på julen, och en såndär låda med diverse söta saker i. Mamma ropade in tre linnedukar och femton linneservetter för tvåhundratio spänn! Svinigt bra :D Jag ska lungt gå på auktion flera gånger. Nån som är på? Leif Loket Olsson var där också faktiskt. Haha. Sen for jag och Elina och dansade street, och sen for jag ut och sprang. Härligt härligt.

Nu är Klara lyxpelle i Paris. Helt kul :D Jag hoppas att hon får shoppa sig svettig och uppleva många trevliga saker. Jag skulle inte ha nåt emot att fara dit och hålla henne sällskap! :D hahaha. Men jag har ju redan varit där i år, så jag får vänta. 

Imorgon är det skola. Det känns som att vecka trettiofem, alltså förra veckan, har gått otroligt sakta. Masat sig fram liksom. Med det har ju hänt många trevliga saker, så det är ju bra.

Nu ska jag packa väska och ta fram kläder till imorgon. Man måste förbereda sig vettu. Packa väska till idrott är typ det tråkigaste som finns. men nu ska jag rycka mig i jättekragen och resa mig från denna blåa pinnstol och masa mig till min väska och få den packad. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0