Paris

Jajjemänsan. Nu var man hemma. Från Paris alltså. Det har varit en väldigt kul och mysig resa. Vi gjorde rätt många kulturistiska saker :D Vi var på Louvren och tittade på tavlor, bland annat Mona Lisa, vi var i Versailles också, det var helt sjukt vackert. Trädgården var underbar! Det är rätt coolt att tänka att Marie-Antoinette och hennes brudar tassade omkring i trädgården och tisslade. Vi var också inne i cellen där Marie-Antoinette satt innan hon blev halshuggen. Det var skitcoolt! Om man tänker noga så kan man se framför sig hur mörkt och kallt det var och hur fångarna satt där och frös. Jag blir lite irri när jag tänker på hur folket dödade hejvilt under franska revolutionen. De kunde väl bara ha fängslat adeln och hotat med att döda dem istället!? Men folket hade ioförsig alldeles rätt i att adeln hade ett ofantligt överflöd i lyx. Varför kunde inte dela med sig och tänka med hjärnan? Jag skulle så hemskt gärna vilja resa tillbaka i tiden och se hur det egentligen var. Franska revolutionen är otroligt intressant.
22801-60Marie-Antoinette

Vi såg filmen Marie-Antoinette innan vi for till Paris. Den är inte så världsbra. Väldigt lite händer liksom. Jag skulle nog tycka att den var bättre om själva revolutionen hade varit med. Irii.

Just nu hinner jag inte skriva mer. Men det kanske kommer ltie bilder sen iallafall. Jag får se :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0