Bränna bollen och axlarna.

Idag på skolan har vi spelat brännboll. Pretty boring. När vi var på utelaget, (i sammanlagt 48 minuter) så brände jag mina axlar. Det gör inte ont, men det är fuult! Inte snyggt med linne-märken på skolavslutningen när man kommer att se min rygg ganska mycket. Jag får ha utsläppt hår. Brännbollen gick inte så värst bra. De två första matcherna var katastrof. Vi förlorade med trettio poäng. Pinsamt. Men det sista vann vi. Mot sjuorna. Wiho.

Kom iallafall hem ganska tidigt. Vid två typ. Sen kom mamma hem också tidigt, och hon hade köpt den fina kjolen på Noa Noa till mig!(som jag provade igår när jag var på stan med henne) Åh, den är så fin. Till den ska jag ha ett linne som är i samma färg, också från Noa Noa. Det kommer bli så fint. Jag känner mig fin när jag har det på mig. Jag ska ha det på min konfirmation.

Jag, Elina, Klara, Christina, Aki och Santra var ute och sprang idag på ormberget. Det var skönt att komma ut lite. fem komma fyran sprang vi. Jag ,Elina och Klara sprang lite fortare än C och A och S. Trettio minuter tog det! Det är ju faktiskt ganska bra. Tycker jag.

Imorgon är det Sveriges nationaldag. Då ska jag och bruttorna ha picknick. Det ska bli mysigt. Jag ska äta kycklingmacka har jag bestämt. Mumma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0