P3 SVEA

Brabrabrabrabra.

Okeej. Dans måndagtisdagonsdag. Det ökar en halvtimme för varje gång kom jag just på :D haha. Men extraträning på måndag bara tillfälligt.

Igår var en man vid namn Benny Grynfelt ( Stavas troligtvis inte så ) på våran skola.
Han pratade om hans tid i koncentrationslägret och det är otroligt intressant. Jag känner hur det börjar koka i mig när jag tänker på hur de oskyldiga judarna blev misshandlade, kränkta och gasade till döds.
Hur kan människor vara så sjukt grymma? Benny berättade också om när han och hans familj kom till Auswitch då hans pappa och hans yngre bror direkt blev skickade till gaskammaren, till vänster medans han och hans äldre bror blev skickade till höger, till slaveriet.
Han var 16 år då han kom dit. Han var nära att skickas till gaskammaren flera gånger, men klarade sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0