Hejhoppigalopp.

Idag kommer Elin hem från Götet. Ska bli kul och träffa henne igen :D. Mi hermano är också i götet och är och shoppar och har varit på en Mando Diao konsert. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Nejnejnej. Han kommer hem på tisdag. Ska bli kul att träffa honom också. Och just NU är Klara i Sthlm! Jag hoppas hon har det svinkul :D Det tror jag.

Helgen har varit god. I fredags var jag på stan med några bruttor och ihandlade ett vitt linne. Wiho. Det är typ det rooligase på hela stan. not. Men! Sedan, på vägen hem i bussen, impulsstannade vi på bigheden och köpte lite go-grejjer som vi senare skulle förtära hos Elina. Jag och lelle hittade lite kundvagnar som ingen hade kört iväg och fick ihop hela 20 kronor! Hahaha. Sen gick vi till maxi och köpte: En baguette, lite kex, En såndär cremeost, läsk (Sockerfri) , Vindruvor, Och lite nötblandning. Smarrigt värre :D
Sen såg vi film hos Elina och snarrade på alla godsakerna.

Igår (lördag) Var jag på Maxi igen, med min mamma, och handlade lite. Sen började vi göra god mat. Våra gäster kom typ vid 18.00 och vi hade, (jag måste skryta lite) gjort hur god mat som helst.
Förrätt: Grillad halluomiost med creme balsamico och ruccolasallad. Varmrätt: Fläskfilé som hade liksom ett litet täcke av skinka och parmesanost och ovanpå det, var det ett smördegstäcke så det blev som gratinerat. Till det, Sockerärtor, rödbetor, och jordärtskockor som var rostade. Och en basilikasås.
Efterrätt: Hallon och blåbärs sufflé med glass. Ååh! hör ni hur gott det låter? Det var skitgott.

Idag har jag skottat gården med mamma och släpat bort granarna till den, än så länge, lilla maj-brasan.
Så jag fick både frisk luft och motion. :D brabra.
 I fredags så fick jag en bok av mamma, Som heter Påven Johanna. Den är riktigt bra. Intressant bok. Men jag har inte kommit så långt. Jag läser inte såna slags böcker så ofta, det blir mest ungdomsböcker för mig. Men jag ser fram emot att läsa klart den!

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: josse

åhhh sån där halluomiost är ju jätte god!

2007-02-27 @ 19:10:04
URL: http://kayy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0