Orsa/Ramundberget.

Jag kom nyss hem från funäsdalen. Först åkte vi till Orsa (i dalarna) Och där åkte mamma kortvasan. (som uttalas kOrtvasan, alltså som ett ica-kort, inte motsatsen till långvasan.) Hon var jättebra. jag, ida, petter och anton åkte spark i en pulkabacke. Det var jättekul :D Petter åkte i förväg på en spark och jag, ida och anton åkte efter på en annan, Så tog det tvärstopp och ida flyger över mej och anton! hahahaa..
Sedan bar det av till funäsdalen. Eller vi for direkt till ramundbergat och åkte skidor i två timmar. Det var riktigt bra backar. Det blev kortspel på kvällen som vanligt. :D Jag har köpt ett nytt bälte. Det är svart och med vita döskallar på. Och så har jag köpt en ny mössa som är rutig med en svart döskalle på .. hehe, Jag tycker om döskallar :D Det var såhär. Vi bodde i en stuga i funäsdalen och åkte skidor i ramundberget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0