Cap Gemini 40 år.

Min far var på jubileumsmiddag i Stockhom i fredags, och han tog hem menyn av maten som de hade ätit.
Tillåt mig skriva ner den här, på denna blogg, så att era smaklökar gör uppror för att de inte får smaka på detta som jag önskar så innerligt att jag också fick smaka.

Förrätt:
Sotad tonfisk med rostade rödbetor och dijonsenapscréme. Kuvertbröd. (Åhåhåh. Allt verkar magiskt, kanske dock inte senapscrémen..)

Varmrätt:
Grillad oxfilé med ragu på kalvbacon, sticklök, champinjoner. Madeirasky och tryffelpotatis.

Dessert:
Ananasparfait på mandel och kanelbotten med karamelliserad ananassallad smaksatt med mynta.

Vad sägs? Jag skulle lungt ha velat vara där.
Nog om det.



Kommentarer
Postat av: Haha

Det lät ju inte så gott! :)

2007-10-31 @ 14:15:43
Postat av: moa

Elin du kanske inte har så bra smak :P hahaha

2007-11-01 @ 16:28:24
Postat av: Elin

Du , jag har jävligt bra smak!

2007-11-02 @ 19:24:49
Postat av: moa

Jaså? :P

2007-11-02 @ 23:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0