Ägodelar

Jag har fått eller köpt lite olika saker de senaste veckorna eftersom jag har fyllt år, plus att jag bara har känt mig allmänt köpsugen. Tänkte bara visa några av tillskotten i mitt liv. Som jag har fotat med min nya kamera som jag tycker så mycket så mycket om.


En anorak som jag köpte på en loppis för femtio kronor. Jag tycker väldigt mycket om den. Det enda som jag vill ändra på är att den har muddar inuti ärmarna. De får mig att rysa litegrann.



Ett nattlinne som jag fick av min mormor och min morfar när jag fyllde år. Jag blev så himlarns glad eftersom jag hade önskat mig det väldigt mycket. Det är som att jag vill använda det mest hela tiden. En liten rosa spetsdröm.



A piece of cake av Leila Lindholm. Den köpte jag på bokrea på Åhléns. Kunde inte stå emot. Sedan bakade jag och Johanna cupcakes och brownies från den. VI hade väldigt trevligt och det smakade som en liten bit av himlen. Och socker.



Ja. Jag fick den av Elina och Klara. Så himla fint. Jag blev så glad så glad när jag öppnade paketet. Nu har jag två av mina absoluta favoritfilmer i min ägo. Moulin Rouge och Brokeback Mountin. Kan inte bli så mycket bättre. Men dessvärre måste jag vänta cirka ett halvår innan jag ser den igen. Jag och Klara såg den nämligen rätt nyligt och jag har ingen vidare lust att nöta ut den. Måste vänta tills jag blir alldeles sugen på att se den. Då är det rätt tid. Shit känner nu att jag börjar bli lite sugen på Moulin Rouge. Fast den måste jag nästan se själv. Ingen får sitta brevid mig och distrahera när jag ser den. Jag måste vara fokuserad och vara liksom inne i filmen. Annars blir jag bara irriterad på den som sitter eller ,gud förbjude, står och ser tillsammans med mig.



Och slutligen. Viva la Vida av Coldplay. Hade bara hört tvålåtar från det albumet när jag besämde att jag skulle beställa det. Så det gjorde jag och mina öron och mitt hjärta njöt när jag slog på den. Fantastiskt album. Känner dock att jag håller på att nöta det lite väl mycket så jag ska ta det lugnt på viva la vida-fronten på ett tag nu tror jag. Men om ni inte har lyssnat något på det så råder jag er alla att göra det. Era öron kommer att tacka er.


När jag sitter här i vår lilla pinnstol till datorstol känner jag en svag smärta i svanskotan. Nämligen är det så att när jag skulle gå ner för trappan hos Klara igår halkade jag med mina halkiga sockar och studsade ner för de sista trappstegen. Sedan låg jag ett tag på hallgolvet och vred mig i krämpor, skrattandes och ajandes omvartannat. Ni vet den där känslan när det gör ont och man vill liksom skaka på händerna? Samtidigt skrattar man bara för man ser framför sig hur det måste ha sett ut när man studsade ner för trappan och hamnade i en hög på golvet. Faktiskt väldigt kul. Men svanskotan är så himla slug och sprider som en ond kittlande hemsk känsla i hela sittbenet. Så man måste liksom skaka på händerna. Känner ni igen? 

På tal om studsa, så kan ni ju kolla på den här länken: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1249162 Spola till slutet.

Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0