Mötet

Vårens dansuppvisning som balettföreningen ordnar kommer gå efter ett litet manus som är inspirerat av Corpse Bride, som Tim Burton har gjort. faktiskt en bra film, se den. OCH. KOM TILL UPPVISNINGEN! Det kommer bli så sjukt bra. Alla är så fantastiska. Och denna show kommer bli något extra. Det tror jag.

Jag dansar i fyra olika grupper, och alla (i hela föreningen alltså) representerar en särskild händelse eller någon person ur filmen. I jazzen ska vi vara "flykten" i moderna ska vi vara "mötet" i streeten ska vi vara "Lord Barkis" och i baletten vet jag inte riktigt! Jag har hört någonstans om att vi ska vara romantiska eller nåt. Andra säger att vi ska vara sorg och någon sa något om fjärilar. Så jag vet inte ett dugg! Men det ska bli så sjukt roligt. Jag ser fram emot det väldigt mycket.

Något som jag inte ser jättemycket fram emot är att jag ska vara med i nederluleåstafetten. Åka fyra kilometer på längdskidor alltså. Visst tycker jag att det är hlet ok att åka längd, men jag vill inte tävla. Missförstå mig inte! Jag är inte något proffs eller något som ens är nära att vara en amatör. Jag har åkt skidor typ en gång i år. Det är därför jag är en gnutta nervös. Nederluleåstafetten är en liten tävling som vem som helst kan vara med i. Typ några arbetskompisar, en kajakklubb eller ett möhippegäng. Så det är ju inte särskilt serri. Och det är ju skönt!

Idag var jag och Elina i city ett tag. Vi gick på kupan, men jag hittade inte någonting. Varför hinnar jag aldrig någonting på seconhand butiker? Jag tror att det kan ha något att göra med att jag har väldigt dåligt tålamod vad gäller att rota igenom gamla kläder som någon svettig kvinna eller man kan ha haft på sig. Därför petar jag bara igenom lite med fingret för att ta i kläderna så lite som möjligt. Sedan måste jag tvätta händerna. det är nog något fel med mig. Jag måste bli kvitt min handtvättningsmani. MEN MAN BLIR LÄTT SJUK OM MAN INTE TVÄTTAR HÄNDERNA! Det är så. Har jag hört. Men. Idag gjorde jag faktiskt lite framsteg. Först var jag på kupan, sedan åt jag en bulle med händerna! Bullen hade Elina bakat och var utsökt förresten. Men jag ska iallafall bli bättre på att gå på secondhand och ROTA MERA! Om jag törs. Fast det tror jag.

Just nu lyssnar jag på Camera Obscura - Lloyd I'm Ready To Be Heartbroken. Det är en fantastiskt bra låt. Lyssna på den vettja.

Vid den här tiden har vi inga läxor eller någonting annat som kan störa min ro! Det är så underbart. Nu ska jag dricka lite te tror jag.


Kommentarer
Postat av: josefin

Förut hade jag värsta bacillskräcken och tvättade händerna stup i kvarten. Dock sitter den kvar lite och jag hatar att ta i dörrhandtag, försöker oftast ta med handskar eller så drar jag i tröjärmen och tar med den istället, dock bara på offentliga platser. På offentliga toaletter öppnar jag med papper.
Im sick.
Moa, we need help!

2008-03-08 @ 19:00:26
URL: http://sandrajosefin.blogspot.com
Postat av: Moa

Precis! Jag känner verkligen att det kan gå överstyr ibland..heh

2008-03-09 @ 11:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0