Lite bättre

Även fast allt är detsamma som i förra inlägget så känns det lite bättre. Hur kan det vara så? Inget har förändrats, men jag har som en känsla i kroppen om att allt kommer lösa sig. Det får bli som det blir! Livet är för kort för att oroa sig hela tiden. Fast allt kommer ju skita sig ifall bussarna strejkar.

Nu skit i det.

Jag sitter just nu och knaprar fil och mÜsli för jag är så jäkla hungrig! Ändå åt jag gröt vid åtta och två mackor alldeles nyss.
Idag var min sista dag på resturangen! Faktiskt skönt. Det är så att jag har ett av de bästa sommarjobben för det är roliga människor där och jag får supergod mat varje dag, men äntligen ska jag få sova ut! Ååååh. Men nästa vecka är det sommarkyrkan och då blir det ingen vila inte! Men det ska bli skitkul faktiskt. Jag är så glad över mina sommarjobb.
Nu ska jag berätta en rolig sak! Igår på resturangen kom det in en kvinna med sin man och sitt barn. eller så var det hennes barnbarn, svårt att avgöra. Iallafall hade hon på sig en underbar klänning som brukar kallas för Glada rocken, från marimekko. Jag hade en sådan när jag var typ åtta och jag tycker den är skitsöt. Så jag sa till henne att jag tyckte den var fin och att jag hade en sån när jag var liten. Då blev både hon och jag glad. För jag hade inte tänkt på den där klänningen på jättelänge, heller inte sett en. Men hon hade iallafall en och den var skitfin.
På kvällen, alltså samma dag, hade vi en liten släktmiddag hemma hos mig. Då en av mina tremänningar kommer in genom dörren ser jag att HON HAR PÅ SIG GLADA ROCKEN! Kan ni förstå? Två stycken på samma dag! Hon var så förskräckligt söt i den där klänningen. Jag ska spara min egna så min dotter kan få den. Om jag får en. I framtiden. Shit vad jobbigt om jag inte får en dotter. Vem ska då få alla mina kläder? Va? VA??


Ett paket socker.

Idag träffade jag mina brudar elina och klara och vi for in till staden och tog oss en kopp te. Sedan bar det av till bio och där träffade vi Matilda, Hanna, Elin, Johanna och Johanna. De skulle på samma bio som vi! Helt coolt. Dessutom satt vi typ svinnära alla tre sällskap liksom. Alla hade bokat olika gånger och ändå hamnade alla på rad åtta och nio! Chulo on high, low, flat level. Den film vi såg var Mamma Mia. Den var riktigt bra. När jag var tolv tror jag så jag den på Cirkus i Stockholm. Det var svinigt bra. Jag minns att jag var helt förtrollad efteråt.

Samma dag hade jag varit hos en frisör och klippt mitt hår. Skitkort. Jag blev helt kär i frisören som klippte mig. Han pratade engelska och hette Jordan. Han var skitsöt. Men nu minns jag inte riktigt hur han såg ut. Men jag minns att jag tyckte att han var typ snyggast i Sverige och jag var helt knäsvag när jag gick därifrån. Jag hade inte så mycket hår kvar på huvudet, men var svinigt nöjd iallafall. Och det var snyggt. Typ de första månaderna. Sen växte det lite och jag fick typ hockeyfrilla. Inte en cool snygg sådan som vissa tjejer har utan en ful. Som hockeysnubbarna hade förr. Så jag körde pippilotter i typ ett år och sen klippte jag till det, sparade, och fick värsta långa fina håret. Sen klippte jag av det också. Och nu har jag den frisyr jag har. Typ page.

Nu ska jag sussa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0