Tissda

Just när jag tänkte att nu ska jag blogga lite slog tröttheten mig rakt i ansiktet. Utan att tänka på att jag ville vara pigg och alert och studsig när ajg ska fara och dansa snart. Tack så mycket tröttheten, du är så vänlig.

Idag har jag gjort min andra dag i ettan på gymnasiet. Det går väl helt okej. Har dock inte träffat min riktiga klass än. Den jag har nu är liksom en tredagarsklass som kommer splittras på torsdag. Orkar inte förklara riktigt. Men idag var en trevlig dag iallafall.

Eftersom jag är för seg för att skriva nåt eget och tänka själv, har jag bestämt mig för att svara på en lista som jag har kopierat från Klaras blogg, som i sin tur har kopierat den från Lestyle.

- gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr? Jo. Jag var på dansläger, var i stugan själv med endast vänner som sällskap (FF! FF! FF!) och bytte till Halebop från Telia. Sen gjorde jag lite annat också men det orkar vi inte gå in på.

- dog någon som stod dig nära? Nä.

- vilka länder besökte du? Mitt fosterland Sverige.

- är det något du saknar sommaren 2008 som du vill ha sommaren 2009? Varmare väder och mera sol, mera pengar, mera festival, varmare nätter också. När klockan hade slagit tolv var det typ fem grader och sen när man cyklade hem kändes det som att det var nollgradigt.

- vilket datum från sommaren 2008 kommer du alltid att minnas? Höm. Ett datum finns det som jag minns att jag väntade på litegranna, men det tänker jag inte skriva här. Den tjugofemte juli var rätt nice. Tjugosjätte också tror jag. Om jag minns rätt.

- största misstaget? Måste kopiera Klaras svar och säga att deet var den där jäkla festivalbussen. HUNDRATJUGO koronor för en buss som hade kunnat kosta trettio. Jag var så arg så arg så arg. Det blev inte bättre heller när han som satt framför oss satt och sa att han skulle spy hela tiden. Jag har så sjukt svårt för spyor. Klarar det inte. Jag tycker det är så fruktansvärt äckligt.

- har du varit sjuk eller skadat dig? Tror faktiskt inte det! Lyllo mig.

- bästa köpet? Höm höm höm. Alltså jag kommer inte ihåg vad jag har köpt nästan. Kanske väskan som jag köpte på kupan för en tia. Det är en tygväska som jag tror är typ en sjömansväska. Men jag är inte säker på att det kallas så. Den är nice iallafall. Märkte idag när jag var i skolan att min broder hade knyckt den. Då blev jag lite purko.

- vad spenderade du mest pengar på? Festival-biljetter.

- gjorde någonting dig riktigt glad? Sí. Dans dans dans. Fast det gör mig alltid glad. Men denna sommar har innehållit ovanligt mycket dans och det har gjort mig glad. Sen har mina fina vänner gjort mig glad, och Halebop som har gett mig gratis sms.

- vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2008? Tja, det vet man inte förän nästa sommar. Men kanske den där himla I´m Yours med Jason Mraz. Den går mig verkligen på nerverna. Jag tycker om den lika mycket som jag tycker om kräk.

- va du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar? Jag var nog gladare tror jag. För det känns som att jag mest var glad den här sommaren. Vissa dagar var jag less och sur och trött men majoriteten av dagarna var jag glad och nöjd. 

- vad önskar du att du gjort mer den här sommaren? Badat och vågat.

- vad önskar du att du gjort mindre? Varit inomhus.

- blev du kär i sommar? Kanske. Nä. Eller jag vet inte.

- hur många förhållanden? None.

-favorit program på tv? Sex and the City. Jag har aldrig kollat på det tidigare, men nu på senare tid har jag lyckats pricka in några avsnitt och det är lätt värt att titta på. Och So you think you can dance.

- bästa boken du läste i sommar? Malin plus Rasmur är lika med sant.

- största musikaliska upptäckten? Måste kopiera Klaras svar här också. Men det var lätt Tallest man on earth. Himlarns alltså vilken man.

- något du önskade och fick? Kanske.

- något du önskade dig men inte fick? Bra ljud på Säkert!-spelningen.

- vad gjorde du på första dagen på sommarlovet? Gick upp halv sex typ och for in till Kulturens hus där jag dansade.

- finns det något som skulle gjort din sommar bättre? Att jag var tjugo och reste runt i världen. Eller arton och reste runt i Sverige. Det längsta söderut jag kom i sommar var till Skellefteå.

- hur skulle du beskriva din stil sommaren 2008? Knut och linnet i shortsen. När det var så varmt att man kunde ha shorts. Annars använde jag min faders randiga tröja väldigt mycket.

- vad fick dig att må bra? Att dansa.

- vem saknade du? Några från danslägret och mina vänner när de jobbade och inte hade tid för umgänge.

- de bästa nya människorna du träffade? Dansläger-människorna och lite sommarkyrke-folk. Både från ett och två.

- sommarens sötaste? Aurora. Hon var fantastisk. Danielle var också söt. By the way läste jag om henne i DN igår! "Tveklöst roligast är Danielle Dietz solo "Off" där dansaren César Garcia i ett slags skulderstående med ryggen åt publiken lyckas lura oss att se allt annat än just det. Lekfullt, fyndigt, underhållande. Norrdans är tillbaka." Känner mig väldigt stolt att jag har fått dansa hennes koreografier på danslägret. Hon gjorde så roliga och fina koreografier. Dessutom var hon grym på balett.

(Bild från DN:s hemsida)

- sommarens hetaste? Haha, Klara vet :D nä men hm..MONEYBROTHER. Han är så grymt snygg.

- sommarens största kärlek? Nattprat, varma dagar och dans till grym musik.

- sommarens besvikelse? Mig själv ibland, Säkert!-ljudet och lite Håkan också faktiskt. Eller det kanske var publiken som det var fel på. Aldrig att man skyller på Håkan heller.  

- sommarens bästa? Festival, All dans och mina kära vänner.

Känner att det var ungefär samma svar på varje fråga. Eller så var det frågorna som var väldigt lika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0