Dagens aktiviteter.

Idag vaknade jag av min far som frågade om jag skulle med till min farmor och plocka bär. Jag sa att jag inte orkade. Sen masade jag mig upp ur sängen och vandrade ut till köket där jag stod en stund och funderade på vad jag skulle göra där. Sen kom jag på att jag skulle göra lite frukost så jag fixade tre mackor och en kanna te, och sen gick jag ut i solen och satte mig i vår utefåtölj. Där hade min bok legat ute hela natten så jag fortsatte läsa den. Malin + Rasmus = Sant. Jag läste ut den och grät ca en flod och drack ännu mer te. Sedan började jag använda två av min mobils bästa egenskaper: sms och telefon. Och drack ännu mer te. Sen hade jag druckit upp hela kannan och klockan var två. Då kände jag att det var dags att bli lite fräsch och klär på mig lite vettiga kläder. Så det gjorde jag.

Någon timma senare träffades jag och Klara och vi for och badade. Det var mycket kallt, men ändå skönt. Som alltid. Den bästa känslan är när huvudet är helt varmt och man dyker i med huvudet före. Huvudet ba: TACK TACK TACK!
Sen satt vi och konverserade ett tag och sen for vi hem.

När jag hade sett på Leila bakar som jag har en tendens att göra rätt ofta blev jag baksugen. (Men vem kan se Leila bakar utan att bli baksugen liksom?) Så jag freakade out och ba snodde ihop värsta glassmeten med yoghurt, äggulor och honung och slängde ner i glassmaskinen. Det funkade inte lls bra för själva vispen tog inte ens i smeten. Har jag för lite smet? tänkte jag och funderade på vad jag kunde dryga ut med, men sen kom jag på att jag hade glömt själva frysblocket i frysen. Väl isatt och klart hällde jag i smeten igen och det gick som smort. När det var kirrat hade jag två äggvitor till övers och av dem gjorde jag maränger! Fatta, hemgjord glass och hemgjorda maränger. Vardagslyx eller vad? Dock är det ju helg men sprolla. Eller jag håller på att göra maränger för de ska vara inne i ugnen i två timmar. Och glassen ska vara inne i frysen någon timma innan man äter den. Det ska bli gott. Dessutom kan man äta glassen till typ frukost eftersom det bara är yoghurt! Fett med nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0