Liksom

Ojdå. Jag är seg på att skriva tror jag! Men det är mycket som snurrar runt i mitt huvud, bland annat no-rapport och svenska-rapport och nationella prov. Jag lever för sommaren just nu. Jag orkar inte med all press i skolan och alla saker som gör att jag blir stressad och känner mig väldigt lat och seg. Så jag tänker på sommaren. Då känns det lite, lite lättare. Men problemet om no-rapporten kvarstår ju. Det är ett megastort arbete och jag har bara gjort pyttelite av det. Ändå sitter jag här och slösar tid. Men jag orkar inte skriva! Det står still i mitt huvud. ska försöka igen efter maten tror jag.

I lördags jobbade jag på Munskänkarnas fyrtioårsjubileum. Munskänkarna är en stor vinprovarklubb. Hur fånigt  som helst. Det var iallafall Kyrkbyns kök som skötte mat och servering. Och de hade bett mig komma in och jobba. Jag var helt nervös. Hundratjugofem gäster, och alla skulle ha fyra vinglas och ett vattenglas var. Till efterrätten skulle de ha två dessertvinglas, ett konjakglas och ett champagneglas. Plus varsitt champagneglas som välkomstdrink. Sjukt mycket glas. Ettusentvåhundrafemtio för att vara exakt. OCh alla dessa skulle diskas och packeteras och sedan åka tillbaka till kyrkbyns. När de frågade om jag ville jobba sa de att det skulle vara mellan två och nio ungefär. Men det blev mellan två och halv två. Men det var roligt! Hoppas på mycket pengar nu. Mycket. Roligt var också att jag fick göra det som alla andra fick, jag brukar ju annars bara servera bröd, sallad, tapenad och plocka undan lite gal och sånt. Men nu fick jag servera både mat och vin. Det var verkligen nytt och nervöst. Men det gick ganska bra ändå. Fast jag spillde en liten droppe rödvin på en tant. Hon blev typ sur. Först låtsades jag som att jag inte hade sett det, men sen när hon reste sig var jag tvungen att dra en "oooooj! Spiiillde jag på dig? Jag ber så heeemskt mycket om uursäkt!" Hon bara muttrade. Den fläcken kunde hon gott ha. Plus att den var pyttepytteliten. Typ en halv centimeter i diameter. Typ såhär---> O. Liten va?
Jag träffade också min gamla mattelärare från lågstadiet, Sol-britt. Hon blev skitglad när jag sa Hej Sol-britt och pratade ett tag med mig. När kvällen var slut och jag fick skjuts hem var mina fötter, min rygg och mina handleder helt ömma. Hela min kropp skrek: SÄÄÄÄNG!! Och när jag kom hem stoppade jag snabbt i mig två pizzabitar, borstade tänderna och hoppade i säng. Åh det var så skönt att sova.

På söndagen slappade jag hela dagen och for på streeten på kvällen. Nu är det alltså bekräftat att jag ska få rollen som Lord Barkis i luleåbalett och rytmiks våruppvisning. Det ska bli fruktansvärt roligt. Men jag känner att jag kommer vara så fruktansvärt nervös. Jag skulle dansa en åtta själv på streeten och jag var typ nervös redan då. Inför typ tio pers. Men jag hoppas att det kommer att gå bra och jag ska göra allt jag kan för att det ska det! Det har jag lovat migsjälv. Jag ska klara det! Och ni måste komma. Komkom.

Nu till något helt annat, nämligen mina skor. Jag köpte Bronx-skorna! Men jag velar. Ska jag behålla eller ej? Kommer jag använda dem? Trycker dom lite på tårna? Är dom för höga? Passar dom till allt? Vad tycker ni?
22801-200

22801-199
Jag har till måndag på mig att bestämma om jag ska behålla eller lämna tillbaka.
Vad ska jag ta mig till? Säg! Säg!!

De är fina. Det tycker jag. Men kommer jag tycka det om en månad? Svar: Tror det. De är heta som glödande kol.

Nu är våren på gång. Det är ju april. Aprilhimlen. Åh. Men det snöar ibland och soligt ibland. Jag vill ha sol, torra, rena gator och värme! Jag vill kunna använda min cykel utan att frysa fingrarna av mig. Jag längtar efter att cykla. Det är så smidigt och det går så fort. Sluta snöa nu. Värme värme värme.


Till helgen ska jag på ledarskolaläger. Då missar jag moderna. Helt dåligt. Jag vill inte missa fler moderna! Men jag kommer typ göra det om två veckor igen. då ska jag och Elina och min familj till Björkis. Men det ska bli kul iallafall. Och nästa onsdag, samma dag som engelska nationella, ska vi på Exiled. Det ska bli sjukt kul. Hoppas det är bra. Men det tror jag.

Och ikväll är det So You Think You Can Dance! Men jag missar det för jag har jazz då. Men Klara är en gulligull och spelar in det åt mig. Åh vad jag älskar det programmet. Mina favoriter är Dan-Erik och Huyen. Hon som hade en röd klänning, och han hade en hatt när de dansade samba. Han är så underbart söt. Och Junior måste ju också gå vidare, för han dansar ju helt underbart.

Nu ska jag äta och skriva på bajjatekniken. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: hp

Ja man kan ju hoppas på att han menade det!

ömma smek /hp

2008-04-09 @ 15:21:47
URL: http://hanapee.blogg.se
Postat av: josefin

Alltså, jag älskar skorna! Jag vill ha de där, så behåll dem!

2008-04-09 @ 18:31:57
URL: http://sandrajosefin.blogspot.com
Postat av: Hanna

behåll dom! helt klart :)

2008-04-09 @ 22:35:28
URL: http://frokendesign.blogg.se
Postat av: moa

Å vad bra att ni tycker det. :) För jag har bestämt att jag ska det nu! :D yey

2008-04-11 @ 14:37:08
URL: http://maoa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0